Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Lindome GIF Herr

28 februari 2024

Gothenburg West Football Club

Referat: Lindome GIF - Gothenburg West Football Club

Andra tävlingsmatchen för året och den här gången mot div IV laget Gothenburg West FC. Zebrorna tar direkt tag i matchen utan att skapa någon jättefarlig målchans men spelet ute på planen dominerar man stort. Gothenburg lägger sig inte på försvar utan försöker spela ett vägvinnande passningsspel men tar sig aldrig fram till några målchanser. Tyvärr råkar Zebrorna ut för en tidig skada då Alexander Nilsson måste bryta matchen efter en trolig muskelskada. Det dröjer ända till 18:e minuten innan Lindome tar ledningen och det är efter en solodribbling av Joel Gustavsson Miller där han blir fälld i straffområdet och bollen hamnar framför fötterna på Alex Rasheed som enkelt kan spela in bollen i mål från nära håll. Efter målet skapar Lindome några farliga målchanser men den där riktiga skärpan framför mål saknas för att chanserna skall resultera. I sista minuten gör Alex Rasheed sitt andra mål för dagen när han får bollen till skänks efter att Gothenburgs målvakt snubblat på bollen och Alex får helt fritt mot mål och nog gör sitt enklaste mål någonsin.
Inför andra halvlek gör Zebrorna 4 spelarbyten och redan efter två minuter på planen vinner Lindome bollen och Sokras Lutonda Luzayadio kan distinkt prickskjuta in matchens tredje mål. Matchen fortsätter med stort spelövertag mot Gohenburg WFC och hemmalaget borde nog ha gjort något mer mål under denna period av matchen men spelarnas aktioner inne i straffområdet var inte tillräckligt bra för dagen. Det dröjer till 44:e minuten innan Zebrorna kan göra ytterligare ett mål och det på matchens bästa anfall. Oskar Svedjenäs i målet fångar en frispark och sätter snabbt igång en kontring där Emil Karlsson Frispelar Donat Zejnullahu som mycket kallt bredsidar in bollen till höger bakom Gothenburgs målvakt. Tyvärr blir Donat utvisad 6 minuter senare och Zebrorna får spela med en man mindre matchens sista 10 minuter. Matchen slutar med en 4-0 seger för Zebrorna utan att Gothenburg West FC har ett enda avslut på mål under matchen trots att man är en man mer sista 10 minuterna.
Nu ser vi fram mot en spännande semifinal i södra cupen på lördag den 2 mars klockan 12:00 mot Landvetter IS vilket skall bli spännande. Vi ses på lördag!
Spelarstatistik
Målvakter
Namn M G A S IM GK RK P
Oscar Svedjenäs 1 0 0 0 0 0 0 0