Referat: IK Kongahälla - Lindome GIF
Första matchen i Reserv elit 2024 slutade med förlust 5-4 för Zebrorna efter en jämn match där Kongahälla lite snöpligt slog in segermålet i den 85:e minuten. Reservlagsserien är matcher där våra juniorer får chansen att tillsammans med de av våra seniorer som behöver matchspel får chansen att spela mot vuxna spelare i sin utbildning mot eget seniorspel. Zebrorna står upp bra i kvällens match och lagen följer varandra ända fram till slutsignalen och Lindome killarna är helt klart värda ett oavgjort resultat. Kongahälla tar tidigt ledningen i matchen men Zebrorna spelar på och tar sig ända upp till 4-4 efter bra spel. Under andra halvlek spelar Zebrorna med endast ett fåtal seniorspelare och det är mycket starkt av det unga laget att klara av att kvittera Kongahällas ledning till 4-4 med bud på ett ledningsmål. En bra förstamatch med ett snöpligt slut men det spelarna skall ta med sig är att de står upp bra mot seniorspelare. Nästa match i Reserv elit är hemma på Lindevi mot KF Velebit tisdagen den 30: april. Välkommen att komma och se våra kommande Zebror visa upp sig!
Herr
17 apr 2024
0kommentarer
Schema fikaförsäljning våren 2024
Hej, Föräldragruppen har skapat ett fikaschema för vårens hemmamatcher, vilket ni ner ser nedan. Fikalådan står hos Sandra inne på kansliet. Vi har även införskaffat ett ihopfällbart bord som står på samma ställe. Föräldragruppen kommer med er hjälp ansvara för att det som ska finnas i lådan köps in. Efter varje försäljning behöver ni se över innehållet och meddela oss om något behöver fyllas på. Vi har till respektive match utsett två barn vars föräldrar är ansvariga för fikaförsäljningen samt bidrar med någon form av "hembakt" såsom mjuk kaka, bullar eller liknande. Lagen har match samma dag så de som har den tidiga matchen plockar fram och förbereder allt och de som har sen match får fylla på med mer kaffe och mjuka kakor samt efter matchen plocka undan allt. 24-04-20 Match 1 13:15 Alperen, Melker K Match 2 14:30 Amir, Kevin W 24-05-04 Match 1 12:00 Anton N, Iknor Match 2 13:15 Sandro, Wilhelm L 24-05-18 Match 1 14:30 Liam L G, Tim M Match 2 William K, Manpreet 24-06-01 Match 1 13:15 Josef T, Oscar D, Match 2 14:30 William E K, Liam Lindén Är det så att någon inte kan något av datumen så prata med varandra i respektive grupp alternativt byt med någon annan förälder i laget. Vi i föräldragruppen bistår inte med byte av tillfälle. Kontaktuppgifter till alla föräldrar finns på Laget.se (se gärna till att just dina uppgifter är uppdaterade). På matchdagen gäller följande: • Brygg kaffe i klubbstugan och fyll termosarna, kaffe finns i fikalådan • Ställ iordning fikabordet vid matchplan. • Ansvara för försäljning under matchen • Plocka undan fikabordet efter matchen samt släng soporna. • Ställ fikalådan i bollförrådet Meddela föräldragruppen om något behöver fyllas på i fikalådan Fikalådan innehåller: • Saftkanna • Kaffe • Mjölkförpackningar • Festis och saft • Muggar • Socker • Servetter • Teskedar • Prislista samt QR-kod för betalning med swish • Soppåsar Skulle något av ovan ta slut så meddela oss i föräldragruppen så ser vi till att det fylls på inför kommande match. Vi hoppas på givande försäljningar och således lite mer pengar in i lagkassan så killarna kan anmälas till fler cuper framöver samt annat roligt. MVH Föräldragruppen
P-2012
16 apr 2024
23kommentarer
Manual för ledaren att boka in föreningsdomare
Hur ska jag som ledare lägga in om föreningsdomare? 1. Lägg till en ny aktivitet 2. Fyll i följande fält: - AKTIVITETSTYP Övrig aktivitet - UPPREPNING Enskild aktivitet - AKTIVITETSNAMN Lagnamn – Motståndare – Spelform (Ex. P2002 – Solvalla BK 7mot7) - TID Sätt en kvart innan matchstart - PLATS Planens namn (Se planbokniningen) - ÖVRIGT Här skriver ni namn och mobilnummer till ansvarig tränare på plats samt annan info som kan vara viktig för domaren att veta 3. Fortsätt längre ner och gör aktiviteten ANMÄLNINGSBAR och fyll i rutan med Maxantal (kvot) i det antalet domare ni behöver. Om ni har två eller fler matcher med samma starttid så kan ni göra en aktivitet och sätta Maxantalet till 2 eller fler. Om ni har två matcher men olika starttid så behöver ni göra varsin kallelse till matchen och sätta max antalet till 1 4. Tryck på Spara och Börja kalla medlemmar’ När kallelsen har gått ut så kommer den eller de som svara först att stå som anmälda/aktiva. När maxantalet för varje aktivitet är nåt kommer resterande som tackar ja att visas som reserv. Ta gärna för vana att kontakta domaren dagen innan för att påminna och stämma av så att allt är under kontroll. Samtliga domare ges ett arvode på 100:-/match Tänk på att ge varje domare lite feed-back efter matcherna! Ös på med det positiva men nämn gärna något som de kan utveckla till nästa match också! Återkomgärna till ungdomsansvarig@lindomgif.se med synpunkter på hur detta nya systemet fungerar efter att ni testat det några gånger.
Föreningsdomare
15 apr 2024
0kommentarer
Manual för domaren
Manual för domare Tränarna för varje lag lägger själva upp matcher i kalendern och kallar domare till dessa. - Varje match har ett max-tak för antalet domare som behövs - När max-taket är nått placeras du som reserv Du måste själv kolla upp om du står som reserv eller om du står som aktiv Om du står som reserv ska du inte komma till matchen utan ansvarig tränare kommer kontakta dig om den som ska döma får förhinder Viktigt att tänka på för dig som är domare: - Anmäl dig endast om du med säkerhet vet att du kan - Kom i god tid till matchen - Om du vill låna domartröja så finns det inne i hallen i klubbhuset - Om du har pipa ta med den, annars får du låna av ledaren - Om du får förhinder att döma, meddela tränaren i så god tid som möjligt så att laget inte står utan domare Arvode: 100:-/match
Föreningsdomare
15 apr 2024
1kommentar
Hjälp med Klasskampen (4 maj 2024)
Hej alla föräldrar Nu har det blivit dags att planera inför klasskampen som hålls den 4 maj klockan 10.00-13:00. Turneringen anordnas av P2014 och F2014 tillsammans och vi behöver hjälp av er alla för att göra det till en riktigt rolig och härlig fotbollsdag. I Klasskampen möts klasserna i årskurs 3 från Sinntorp, Skånhälla och Valås i roliga fotbollsmatcher där alla får vara med. Barnen spelar 7 mot 7 och det ska alltid vara tre tjejer och tre killar på planen som utespelare samtidigt. Lagen leds av föräldrar från klasserna. Att vara lagledare innebär att man att man samlar intresse från barnen som vill vara med och spela och anmäler klassen till klubben. Sedan finns man med under turneringen och coachar laget och sköter byten. Vi börjar få ihop lagledare från nästan alla klasser men har du inte hört något från din klass får du undersöka med klassföreståndaren vem som är ansvarig. Om det inte finns någon så kan man alltid ställa upp själv :) Anmälan om att vara lagledare görs till ansvarig lärare i er klass. Klubben och kansliet kommer att hjälpa till med mycket av det praktiska men vi behöver även hjälp från alla er föräldrar. Vi kommer att skicka ut en inbjudan till er alla här på laget.se där ni kan tacka ja till att komma. Fundera gärna också kring vad ni kan tänka er att hjälpa till med. Sedan kommer vi att fördela uppgifterna. Ju fler vi är som hjälper till desto lättare och roligare blir det. Det kan också bli ett bra tillfälle att lära känna de andra föräldrarna som ni stått och frusit tillsammans med under blåsiga höstkvällar på Lindevi! Detta behöver vi hjälp med: Turneringsansvariga Två föräldrar från våra lag (Ida Hagström från P2014 och Lydia Alkvik från F2014) kommer att samordna arbetet med turneringen. De kommer finnas på plats och organisera er andra som kan hjälpa till under dagen. Kakbakning Vi vill gärna ha något gott att sälja i cafét så därför vill vi att alla spelare ska ta med en hembakad kaka som lämnas till caféet senast klockan 08:45. 1 st speaker (8:45-13:45) En speakers uppgift är att prata med publiken kring matcherna som spelas och vilka regler som gäller. De sköter också tidtagningen på matchklockan. Det finns tydliga guider och information om hur detta görs. 4 st grillansvariga (08:45-11:30 samt 11:00-13:45) Delas upp i två pass med minst fyra personer på varje pass. Uppgiften är att tända grillarna och grilla hamburgare till publiken. All mat köps in av kansliet och finns på plats på morgonen. 4 st caféansvariga (08:45-11:30 samt 11:00-13:45) Delas upp i två pass med minst fyra personer på varje pass. Uppgiften är att koka och sälja kaffe och övrig fika till publiken. Kaffe och dricka köps in av kansliet och finns på plats. Kakakor vill vi som sagt gärna att alla hjälper oss att baka. 2 st parkeringsvakter (08:45- ca 10:30) För att inte ha bilar som kör där det är mycket barn som springer runt, så kommer parkeringen vid klubbstugan stängas av. Bilarna kommer att parkera uppe på gräset vid infarten till anläggningen och vi behöver hjälp att dirigera bilarna rätt. Ni kommer få information på plats om var bilarna ska stå samt väster så ni syns tydligt. 1 stycken ansvariga för prisutdelning (12:30-cirka 13:00) Alla deltagare kommer att få ett pris. Dessa kommer att delas ut ute på plan efter turneringens slut och vi behöver två personer som hålla i den. Priser ordnar kansliet och information om hur utdelningen går till kommer ni få på plats. Vi ledare kommer också att finnas på plats under dagen för göra iordning planer, ta fram material och svara på frågor och informera om klubben. Efter turneringens slut hjälps vid åt allihop (ledare, spelare och föräldrar) med att städa upp på läktaren, planen samt i grillen och caféet.
P-2014
15 apr 2024
14kommentarer
Visa fler nyheter