• Ingen träning på sportlovet

    Hej gänget, Vi i ledarstaben vill meddela att vi inte kommer att ha några träningar under nästa vecka när det är sportlov. Mvh. Ledarna F-2012 3 feb 2025 1kommentar
  • Tjejfutsaldagen 2025

    Under lördagen den 1 februari hölls föreningens Tjejfutsaldag och många av våra flickor var där. Nu är vi redan det fjärde äldsta laget i föreningen vilket innebär att det är vi som får vara förebilder för de minsta i föreningen. Tjejerna gjorde grymt och tog hand om de minsta på ett magiskt sätt. Dagen blev som vanligt en succé men det viktigaste är att vi fortsätter att underhålla relationer med äldre och yngre lag under året vilket vi gör med F2016, F2014, F2012 och F2010. F-2013 2 feb 2025 0kommentarer
  • Stämning i laget

    Så kul att se så många tjejer på Tjejfutsal-dagen idag! Mycket glädje och fina fotbollsaktioner av alla. Våra tjejer börjar ju tillhöra den "äldre" skaran av spelare och det var kul att se att så många tog på sig den omhändertagande rollen för de yngre tjejerna och agerade fina förebilder. På våra egna träningar har det dock inte varit lika god stämning, attityd och inställning den senaste tiden. Vi kommer självklart prata mer om detta med tjejerna på träningarna framöver. Bland annat kommer vi återigen påminna om de regler tjejerna själva kom överrens om på träningsdagen vi hade i maj. Några exempel på regler är: - Alla hälsa på alla (high five) - Lyssna på samling (och inga bollar) - Fokuserade - Positiv inställning - Göra sitt bästa på match & träning - Snabba vattenpauser - Fortsätta kämpa - Samarbeta - Peppa varandra Vi är tacksamma om även ni föräldrar pratar med era barn om detta. Fråga gärna om vilka regler vi har i laget (ni har ju "facit" ovan) samt om de tycker att reglerna efterföljs. Finns det något de själva kan tänka på/göra för att påverka laget positivt? Fotboll är ju en lagsport och alla i laget har ett ansvar för att bidra till god stämning i laget. Vi vet att tjejerna kan, det har de bevisat tidigare, och vi tror att de bara behöver en påminnelse och "knuff i rätt riktning" för att det ska bli toppen! Utöver detta vill vi skicka med en sista påminnelse om att inga smycken eller lösnaglar är ok på träning eller match. Örhängen som inte kan tas ut bör tejpas. Detta för att tjejerna inte ska skada sig själva eller andra! Undrar ni över något så är det bara att höra av sig till någon av oss tränare! Och vi tar mer än gärna emot återkoppling om hur era barn upplever träningar eller något annat som rör laget. Hälsningar //ledarna F-2014 1 feb 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter